Oficyna Wydawnicza GIS
Matematyka dla studentów kierunku zarządzanie. Okładka
Wojciech Kordecki
Matematyka dla studentów kierunku zarządzanie

W skrypcie podano całość materiału obowiązującego studentów kierunku Zarządzanie i wykładanego w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu w semestrze zimowym w roku akademickim 2008/2009. Część z tego materiału została wyłożona tylko na studiach stacjonarnych, na których zajęcia z matematyki miały wymiar 60 godzin w semestrze. Na studiach niestacjonarnych, na których zajęcia z matematyki miały wymiar 46 godzin w semestrze, część materiału została skrócona lub pominięta i była dla tego trybu studiów nieobowiązująca.

Materiał, który był nieobowiązujący dla studentów studiów niestacjonarnych wyróżniony został w tekście w następujący sposób:

  • nieobowiązujące paragrafy zostały zaznaczone gwiazdką
  • nie obowiązują też fragmenty pomiędzy znakami > i < umieszczonymi na marginesach

Materiał dodatkowy (nieobowiązujący dla wszystkich, choć przydatny) został oznaczony podobnie: paragrafy lub punkty dwiema gwiazdkami, a fragmenty w tekście znakami -. Materiał paragrafu 1.1 w rozdziale 1 nie był wykładany i jest jedynie zestawieniem wzorów z zakresu szkoły średniej, niezbędnych do zrozumienia dalszej części wykładu i do rozwiązywania zadań.

Do wszystkich zadań umieszczono rozwiązania, wskazówki lub odpowiedzi. Wykresy funkcji w odpowiedziach zostały wykonane w dostępnym za darmo programie Maxima. Przy pomocy tego samego programu zostały sprawdzone odpowiedzi do zadań z obliczania granic, pochodnych, całek, wyznaczników, działań na macierzach, rozwiązań układów liniowych i rozwiązań równań różniczkowych. Zachęca się Czytelników do korzystania z tego (lub innych podobnych, dostępnych jako freeware) programu.

Zakres materiału przedstawionego w tym skrypcie nieznacznie wykracza poza standardy ministerialne dla kierunku Zarządzanie. Skrypt ten powstał z notatek sporządzonych do wykładów i sukcesywnie po każdym wykładzie umieszczanych w na stronie WSH. Część uwag o zauważonych błędach pochodzi od słuchaczy.

powrót